komplexné služby
personalistika a mzdy
Zamestnanecké vzťahy a spracovanie mzdovej agendy sú veľmi náročné na neustále legislatívne zmeny, softvérové a hardvérové vybavenie. Neoceniteľnou výhodou je spolupráca s právnikom, ktorú taktiež ponúkame. Zastupovanie na kontrolách a komunikáciu s úradmi sú samozrejmosťou.
Mzdová agenda …
… zamestnanecké vzťahy sú aj z právneho hľadiska veľmi náročné a vedia podnikateľov potrápiť. V pracovnoprávnej oblasti nastávajú časté legislatívne zmeny a zákony neupravujú každú jednu pracovnoprávnu situáciu a preto je nevyhnutné správne zadefinovanie posudzovanej veci. Ak ste sa rozhodli spracovávať si účtovníctvo svojpomocne alebo vytvorením účtovné oddelenie, tak určite oceníte, ak sa pri všetkých tých papieroch, dátach a termínoch zbavíte aspoň spracovania miezd a komplexnej mzdovej agendy. Ušetrenie na externej kancelárii nestojí za tie starosti a riziká. Mzdová agenda je finančne najnáročnejšou a najviac kontrolovanou časťou účtovníctva. Práve pracovnoprávne vzťahy a s nimi súvisiace problémy sú veľmi častým dôvodom právnych sporov, súdnych konaní, kontrol a sankcií z inšpektorátu práce.
Komplexná mzdová a personálna agenda pozostáva najmä z nasledovných služieb:
- Registrácia zamestnávateľa v Sociálnej poisťovni, v zdravotných poisťovniach a na daňovom úrade – závislá činnosť
- Vybavenie elektronickej komunikácie s poisťovňami
- Prihlášky a odhlášky zamestnancov do Sociálnej poisťovne a do zdravotných poisťovní, ohlasovanie zmien FO
- Vypracovanie pracovnej zmluvy na mieru v prípade potreby s odkonzultovaním s právnikom, ktorého máme k dispozícii
- Zavedenie personálnej zložky zamestnanca po odovzdaní osobného dotazníka
- Výpočet miezd s príslušnými výstupmi vrátane prevodných príkazov do banky
- Spracovania a elektronické odoslanie mesačných výkazov poisťovniam
- Spracovania a elektronické odoslanie mesačných Prehľadov a ročného Hlásenia o zrazených preddavkoch DÚ
- Ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov, prípadné odovzdanie potvrdenia o zdaniteľnej mzde zamestnancovi, vyhlásenie k 2% dane
- Daňové priznania zamestnancov typu „A“ ak je to výhodné
- V prípade ukončenia pracovného pomeru vyhotovenie výstupných dokladov napr. Evidenčných listov dôchodkového poistenia SP, zápočtových listov a pod.
- Komunikácia s exekútormi a výpočet zrážok zamestnancov vrátane príkazov na odvedenie zrážok zo mzdy
- Spracovania štatistiky mesačnej, štvrťročnej, ročnej podľa potreby klientov a ich povinnosti voči štátu
- Ďalšie činnosti podľa požiadaviek klienta
- Zastupovanie na kontrolách SP, ZP, Inšpektorátu práce, DÚ, iné
- Zabezpečíme základnú komunikácie pri riziku súdneho sporu a sprostredkujeme advokáta na zastupovanie v pracovnoprávnych sporoch
- Všetky služby poskytujeme v takých formách a spôsoboch, aké si zvolíte a aké je pre Vás najvhodnejšie
„ Urobte maximum čo môžete a život neberte príliš vážne. “